вівторок, 22 березня 2016 р.

Впровадження інноваційних технологій на уроках зарубіжної літератури

Інноваційні методи на уроках зарубіжної літератури

Впровадження інноваційних технологій навчання як складова формування креативної особистості на уроках світової літератури
Сам термін «технологія» грецького походження і означає «знання про майстерність».
Діяльність на уроках світової літератури будується так, щоб кожен учень міг найбільш повно розкрити здібності й талант, розвивати ініціативу та творчий пошук. З цією метою впроваджуються різноманітні інноваційні технології.
Впровадження інноваційних технологій передбачає комплексне використання сучасних технічних засобів навчання, аудіо- та відеоматеріалів, комп‘ютерної техніки. Ми живемо в світі медіа: розширюються системи масових комунікацій, «інформаційного» вибуху. Мультимедіа - це сукупність комп‘ютерних технологій, одночасно використовують кілька інформаційних середовищ: графіку, текст, відео, зображення, анімацію, звукові ефекти, високоякісний звуковий супровід. Відповідно, мета освіти - формування особистості, здатної читати, аналізувати, оцінювати медіатекст, займатися медіатворчеством, засвоювати нові знання за допомогою медіа.                                                                                      
Шляхи використання мультимедійних технологій:
  • ілюстративний (візуальний ряд ілюструє традиційну розповідь вчителя);
  • схематичний (в основу навчання покладено конструювання опорних конспектів або структурно-логічних схем);
  • інтерактивний (поєднує в собі елементи ілюстративного
    і схематичного підходів).
Застосування мультимедіа на уроках дає змогу активізувати канали учнівського сприйняття, сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Мультимедіа - багатокомпонентне середовище, що дає змогу використовувати текст, графіку, відео- і мультиплікацію. Це представлення об‘єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою відеоматеріалів, графічних зображень, анімації, аудіозаписів. Мультимедіа сприяє розвитку мотивації, комунікативних здібностей, виробленню навичок, нагромадженню фактичних знань, а також удосконаленню інформаційної грамотності. Практикуючи мультимедіа, обираю відповідні педагогічні програмні засоби, що підвищують ефективність праці, а рівень учнівських знань, умінь і навичок наближує до вимог сьогодення. Мультимедіа дає можливість використовувати не просто наочність, а інформацію, відеозображення, звук для того, щоб матеріал, який вивчається, став доступнішим. Робота з мультимедійними посібниками дає можливість урізноманітнювати форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо- та відеоматеріалів.
Творчий вчитель, що крокує в ногу з часом нових інформаційних технологій, обов‘язково використовує мультимедійну бібліотеку для проведення цікавих та змістовних уроків світової літератури. Моя мультимедійна бібліотека в своєму складі містить:
- конструктори уроків;
- каталог готових уроків;
- конструктори тестових завдань;
- довідкову інформацію.
Використання медіатехнологій в навчальному процесі забезпечує можливість:
  • дати учням більш повну, достовірну інформацію про досліджувані явища і процеси;
  • задовольнити запити, бажання та інтереси учнів;
  • звільнити вчителя від технічної роботи, пов‘язаної
    з контролем і корекцією знань;
  • підвищити темп уроку, збільшити обсяг виконаних на уроці завдань;
  • організувати диференційовану роботу з кожним учнем;
  • перевірити засвоєння теоретичних знань у всіх учнів;
  • організувати повний і систематичний контроль, об‘єктивний облік успішності школярів;
  • виявити прогалини в знаннях;
  • поліпшити якість навчання;
  • підвищити мотивацію та пізнавальну активність дітей.
Сьогодні багато уваги приділяється використанню інформаційно-комунікаційних технологій. І це зрозуміло, тому що наш час - час інформаційний. Саме тому використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної шкільної освіти. Комп‘ютер - це джерело інформації, наочний посібник, індивідуальний інформаційний простір, тренажер, засіб діагностики і контролю. Основні напрямки використання комп‘ютерних технологій на уроках:
  • візуальна інформація (ілюстративний, наочний матеріал);
  • інтерактивний демонстраційний матеріал (вправи, опорні схеми, таблиці, поняття);
  • тренажер;
  • контроль за вміннями і навичками учнів;
  • самостійна пошукова, творча робота школярів.





Немає коментарів:

Дописати коментар