Інноваційні методи на уроках зарубіжної літератури
Впровадження інноваційних технологій навчання як складова формування креативної особистості на уроках світової літератури
Сам термін «технологія» грецького походження і означає «знання про майстерність».
Діяльність на уроках світової літератури будується так, щоб кожен учень міг найбільш повно розкрити здібності й талант, розвивати ініціативу та творчий пошук. З цією метою впроваджуються різноманітні інноваційні технології.
Впровадження інноваційних технологій передбачає комплексне використання сучасних технічних засобів навчання, аудіо- та відеоматеріалів, комп‘ютерної техніки. Ми живемо в світі медіа: розширюються системи масових комунікацій, «інформаційного» вибуху. Мультимедіа - це сукупність комп‘ютерних технологій, одночасно використовують кілька інформаційних середовищ: графіку, текст, відео, зображення, анімацію, звукові ефекти, високоякісний звуковий супровід. Відповідно, мета освіти - формування особистості, здатної читати, аналізувати, оцінювати медіатекст, займатися медіатворчеством, засвоювати нові знання за допомогою медіа.
Шляхи використання мультимедійних технологій:
- ілюстративний (візуальний ряд ілюструє традиційну розповідь вчителя);
- схематичний (в основу навчання покладено конструювання опорних конспектів або структурно-логічних схем);
- інтерактивний (поєднує в собі елементи ілюстративного
і схематичного підходів).
Застосування мультимедіа на уроках дає змогу активізувати канали учнівського сприйняття, сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Мультимедіа - багатокомпонентне середовище, що дає змогу використовувати текст, графіку, відео- і мультиплікацію. Це представлення об‘єктів і процесів не традиційним текстовим описом, а за допомогою відеоматеріалів, графічних зображень, анімації, аудіозаписів. Мультимедіа сприяє розвитку мотивації, комунікативних здібностей, виробленню навичок, нагромадженню фактичних знань, а також удосконаленню інформаційної грамотності. Практикуючи мультимедіа, обираю відповідні педагогічні програмні засоби, що підвищують ефективність праці, а рівень учнівських знань, умінь і навичок наближує до вимог сьогодення. Мультимедіа дає можливість використовувати не просто наочність, а інформацію, відеозображення, звук для того, щоб матеріал, який вивчається, став доступнішим. Робота з мультимедійними посібниками дає можливість урізноманітнювати форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо- та відеоматеріалів.
Творчий вчитель, що крокує в ногу з часом нових інформаційних технологій, обов‘язково використовує мультимедійну бібліотеку для проведення цікавих та змістовних уроків світової літератури. Моя мультимедійна бібліотека в своєму складі містить:
- конструктори уроків;
- каталог готових уроків;
- конструктори тестових завдань;
- довідкову інформацію.
Використання медіатехнологій в навчальному процесі забезпечує можливість:
- дати учням більш повну, достовірну інформацію про досліджувані явища і процеси;
- задовольнити запити, бажання та інтереси учнів;
- звільнити вчителя від технічної роботи, пов‘язаної
з контролем і корекцією знань; - підвищити темп уроку, збільшити обсяг виконаних на уроці завдань;
- організувати диференційовану роботу з кожним учнем;
- перевірити засвоєння теоретичних знань у всіх учнів;
- організувати повний і систематичний контроль, об‘єктивний облік успішності школярів;
- виявити прогалини в знаннях;
- поліпшити якість навчання;
- підвищити мотивацію та пізнавальну активність дітей.
Сьогодні багато уваги приділяється використанню інформаційно-комунікаційних технологій. І це зрозуміло, тому що наш час - час інформаційний. Саме тому використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної шкільної освіти. Комп‘ютер - це джерело інформації, наочний посібник, індивідуальний інформаційний простір, тренажер, засіб діагностики і контролю. Основні напрямки використання комп‘ютерних технологій на уроках:
- візуальна інформація (ілюстративний, наочний матеріал);
- інтерактивний демонстраційний матеріал (вправи, опорні схеми, таблиці, поняття);
- тренажер;
- контроль за вміннями і навичками учнів;
- самостійна пошукова, творча робота школярів.

Немає коментарів:
Дописати коментар